Bekijk volle/desktop versie : CDA A'dam schrikt van oude tekst Marcouch



17-04-2007, 12:50
De CDA-fractie in de Amsterdamse gemeenteraad wil opheldering van de Slotervaartse PvdA-stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch over uitspraken die hij heeft gedaan in het boek 'De Moslim Bestaat Niet'. In dat boek, dat overigens al dateert uit 2005 en is geschreven door huidig PvdA-Tweede Kamerlid Samira Abbos, laat Marcouch zich positief uit over de omstreden ideoloog van de Moslim Broederschap, Youssough Al Qardawi. Volgens het CDA pleit de moslimideoloog voor een separate samenleving voor moslims, rechtvaardigt hij de zelfmoordaanslagen in de bezette gebieden en is hij een van de aanstichters van de Deense cartoonrellen.

De Amsterdamse CDA-aanvoerder Maurice Limmen wil weten hoe de PvdA-bestuurder nu aankijkt tegen de Moslimbroederschap en Al Qardawi. In het boek zegt Marcouch daarover: ''Als ik dingen niet begrijp, raadpleeg ik de toelichtingen of mijn relaties die ik betrouwbaar en deskundig acht. Op dit gebied is bijvoorbeeld Youssoug Al Qardawi een boegbeeld in de islamitische samenleving, een Korangeleerde en groot wetenschapper.'' Limmen wijst er op dat veiligheidsdienst AIVD de Moslimbroederschap beoordeelt als een beweging die ook in Nederland een maatschappij ondermijnend effect kan hebben. Het CDA vindt de Moslimbroederschap een beweging die gekant is tegen de seculiere maatschappij en dat deze zich niet verhoudt met de rechtsstaat.

Teleurgesteld
[Marcouch] Marcouch, die als stadsdeelvoorzitter openlijk strijdt tegen radicalisering in zijn stadsdeel en daar veel lof mee oogst, reageert in De Telegraaf teleurgesteld op de aanval van het CDA. ''De heer Limmen heeft naar aanleiding van het debat over de Westermoskee de Moslim Broeders ontdekt. Het is niet geruststellend dat hij nu pas wakker wordt. Ik denk dat hij zich beter druk kan maken over de Bijbelinterpretatie van de ChristenUnie en de SGP.''

Over zijn uitspraken in het boek, die hij deed toen hij nog jongerenwerker was, zegt Marcouch: ''Ik walg van iedereen die zelfmoordaanslagen verdedigt. Maar Al Qardawi geldt in de islamitische wereld als een zéér gerespecteerde autoriteit en wordt door veel bekende radicale imams in Nederland als afvallige gezien omdat ze hem te liberaal vinden.'' Verder vindt Marcouch dat de man ook veel heeft gedaan voor de integratie van moslims. ''Ik denk zelfs dat hij in de kwestie over de dubbele nationaliteiten de Nederlandse Marokkanen zou aanraden om voor het Nederlandse paspoort te kiezen.''

Marcouch schreef in 2006 in de hoofdstad geschiedenis. De in Marokko geboren politicus werd toen de eerste Marokkaanse en islamitische stadsdeelvoorzitter uit de geschiedenis. Hij kwam in 1979 vanuit Marokko op 12-jarige leeftijd naar Nederland. Hij was toen analfabeet. Door hard te studeren wist hij zich de taal goed eigen te maken en schopte hij het zelfs tot brigadier bij de Amsterdamse politie. Daar werkte hij van 1993 tot 2003. Na de moord op Theo van Gogh kwam hij geregeld in het nieuws als woordvoerder van de Unie van Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam en Omstreken. De moord op de filmmaker werd door hem scherp veroordeeld.

Broederschap
De Moslim Broederschap is 's werelds belangrijkste en grootste moslimbeweging en is actief in vrijwel alle islamitische landen in met name het Midden-Oosten. De beweging streeft naar een vestiging van het islamitisch kalifaat dat de hele moslimwereld omspant. De twee grootste moskeeën die in Nederland moeten verrijzen, staan onder invloed van het Broederschap. Het betreffen de Rotterdamse Essalammoskee, die al bijna is afgebouwd, en de nog te bouwen Amsterdamse Westermoskee.

De Broederschap predikte vanaf het ontstaan in 1928 de jihad. Inmiddels zou het geweld zijn afgezworen, maar nog steeds worden aanslagen aangemoedigd. Hamas, de Palestijnse tak van de Moslim Broederschap, wil Israël vernietigen.


http://frontpage.fok.nl/nieuws/75683

17-04-2007, 23:25



Citaat door krabbel33:
Ben benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen

Ben je benieuwd of hoop je dat dit een staartje krijgt?

18-04-2007, 10:15
eerst begint een krantenberiht over bla bla

plotseling word de hamas erbij betrokken

kijk hoe sluw

doen ze bij ieder bericht!

18-04-2007, 10:19
Wat een onzin, met al qaradawi is niets mis mee. Hij vind net zoals ieder zinnig mens het palestijns verzet tegen de joodbezetter legitiem. Niets mis mee, was het niet balkellende en zijn clan die de oorlogsmisadiger bush steunen in zijn geweldadige idiotologie? En deze lieden hebben wat over qaradawi te melden? wat een gotspe.

18-04-2007, 10:26



Citaat door krabbel33:
Ben benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen


Ik hoop dat dit geen staartje krijgt.
Ik geef Marcouch het voordeel van de twijfel.

Ik zie Marcouch als een man die oprecht en met grote inzet goed werk doet. En zonder dubbele bodem.

Amsterdam heeft een goeie aan hem!
Dat meen ik serieus.

Hier zoekt het CDA SPIJKERS OP LAAG WATER en het is uit de context gerukt.

18-04-2007, 10:30

Citaat door aplat:
Ik hoop dat dit geen staartje krijgt.
Ik geef Marcouch het voordeel van de twijfel.

Ik zie Marcouch als een man die oprecht en met grote inzet goed werk doet. En zonder dubbele bodem.

Amsterdam heeft een goeie aan hem!
Dat meen ik serieus.

Hier zoekt het CDA SPIJKERS OP LAAG WATER en het is uit de context gerukt.


Ja als slotervaart bewoner ben ik ook niet ontevreden met hem.

18-04-2007, 12:48

Citaat door krabbel33:
Ben benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen

tsjah, ophef om niks

moslimhaters he

18-04-2007, 12:52

Citaat door Muslim4ever:
tsjah, ophef om niks

moslimhaters he


Aldus zegt een van de grootste onaangepaste Holland-haters van dit forum.

18-04-2007, 13:04
Wat een staaltje slechte journalistiek, de beste man heet: Dr. Yusuf Al'Qaradawi. En is inderdaad een zeer gerespecteerde geleerde binnen de moslimgemeenschap. En die moslimbroederschap, sorry echt geen verstand van, dus kan ik niet echt over oordelen.

18-04-2007, 13:07
ik ken achmed en zijn familie was een jeugdvriend van me zeer religieus familie

18-04-2007, 13:14

Citaat door taouil:
ik ken achmed en zijn familie was een jeugdvriend van me zeer religieus familie


Ik ken alle vrouwen van zijn familie. We doen welles op vrijdag overheerlijke CousCous klaar maken...






















NOT bkit ble s7ol!!